Saturday, December 4, 2010

hari hari terakhir sebelum kembali ke makmal

Seperti yang sedia maklum, UM dengan baik hatinya telah memberi cuti deepavali dan raya selama 3 minggu. Sumpah time itu memang seronok gila, sekali dengan minggu ulangkaji memang bagi kau feel raya terhebat sebab boleh makan rendang sambil study. Tapi apakan daya, kalau kau dah memang kacak dan baik dengan pensyarah, last minute study merupakan opsyen terbaik untuk belajar sambil menghayati hidup.

Berbalik kepada isu study, ketika ini aku berada di suatu tahap dalam hidup yang aku dah fedap belajar terutamanya perkara saintifik. Semua angkara exam la ni. Satu perkara yang best pasal exam ni cuma kau boleh usha pengawas peperiksaan yang comel comel. Lebih bertuah lagi kalau yang hot asyik lalu lalang lepas tu asyik tenung kertas jawapan kau macam dia faham je.

Yang lain pasal exam, tak best.

Semester ni memang best, aku ada paper enzymology di awal minggu peperiksaan dan kemudiannya cuti seminggu sementara menunggu 4 helaian helaian kertas dari neraka di minggu terakhir. ok 4 subjek di 4 hari terakhir. Kau mampu tahan sakit kena tembak dengan kastam bila tengok kawan kawan kau dah sibuk packing baju segala tu belum lagi tengok yang di IPT lain sibuk update status facebook kat mekdi lepas tengok wayang.

Takpe. aku kacak dan kuat. 4 paper je lagi ni. aku kacak. dan hebat.

Lewat ini selera makan pun dah berkurang. Benda misteri macam ni kau tak boleh buat main main. Mungkin sebab emosi kau terganggu sebab exam, tak pun mungkin sebab duit biasiswa kau dah habis. Tapi kalau kau biarkan je takut kau nanti jadi macam si Kate Moss tu, kurus sangat tapi cantik. macam cik nabila mustaza. Adakah aku depressi? Ataupun terlalu gembira sampai aku fedap mual tengok nasi. Petang ni tekad nak hantar mms gambar siku yang dah kurus ni nak ugut mak hantar duit lagi. Sementara tu mari kita makan kismis.

owh lupa lak pasal tajuk entri ni. Habis exam semester ni aku tak balik kampung tau kawan kawan. Mas cotek dan tongkat ali dah lama menunggu dalam makmal tu. Sumpah cuak kalau Dr Norhaniza tanya pasal update nanti. positif aku kacak! So kalau kau orang nak ajak aku keluar lepas exam ni, boleh la drop by kat makmal di fakulti medic tu ya.


mint: biskut wafer ds sumpah sedap.

No comments: